Tap in je ongelimiteerde potentieel - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Joost Arendonk - WaarBenJij.nu Tap in je ongelimiteerde potentieel - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Joost Arendonk - WaarBenJij.nu

Tap in je ongelimiteerde potentieel

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

23 Augustus 2021 | Nederland, Nederland

De blog van vandaag gaat over tapping. Dit is een oefening die goed helpt voor het verminderen of oplossen van problemen waar veel mensen mee te maken hebben. Ik heb de link toegevoegd van de geleide tapping die ik vaak volg, maar het internet staat vol met goede opties. Het werkt als volgt, je geeft hardop aan waar je last van hebt en tikt dan een aantal punten op het lichaam aan. De energiebanen die op deze plekken liggen worden hierdoor herstelt en kun je er weer vol goede moed tegenaan. Het klinkt vrij vaag en voor hippies maar het grote voordeel is dat je niet hoeft te begrijpen hoe het werkt om er baat bij te hebben. Vaak heb je er bij de eerste keer dat je het probeert al voordeel van. Het is bedoeld voor lichamelijke pijn, stress, onrust en het verbeteren van de mentale gezondheid.
Ik ben nu 33 en een half jaar en met een beetje pech zit een derde van mijn tijd hier op deze aarde er al op en ik vind het jammer dit nooit eerder ontdekt te hebben. Het is een oefening die slechts 3 minuten duurt, dus ik zou denken dat het mogelijk was zulke dingen eerder opgepikt te hebben.

Ik zie potentie liggen voor de middelbare school om belangrijke zaken over het leven uit te leggen. Natuurlijk zijn wiskunde, Engels en economie belangrijk om onder de knie te krijgen maar dat zijn gezondheid, stressbestendigheid, financiën, communicatie en het maken van echte vriendschappen ook.
Het is natuurlijk niet mogelijk om alles te leren en daarom heb ik het volgende voorstel:
Wij hadden een vak of 13 op de middelbare school van Nederlands en geschiedenis tot scheikunde en gym. Van de meeste vakken pluk in nu nog steeds de vruchten maar zeker niet van allemaal. Ik heb 4 jaar Frans gehad, voor gemiddeld 3 uur in de week. Nu was ik vorige week in Frankrijk en vroeg: ou e un Boulangerie. Dan staan ze je aan te kijken alsof ze water zien branden, terwijl er niet zoveel woorden op boulangerie lijken. Daarnaast was ik uitgehongerd na een hele dag fietsen, dus hoe moeilijk is het dan echt om die link te leggen. Als dat nog niet begrepen wordt dan was het dus een grote tijdsverspilling elke week 3 uur lang. Het volgende vak dat me niets gebracht heeft is tekenen. Hoewel veel vakken nuttig zijn heeft iedereen er zeker 2 waar ze later niets mee gaan doen. Als je er destijds veel moeite mee had, en het je daarnaast niets interesseerde hoe groot is de kans dan echt dat je er later iets mee gaat doen.
Dan zou ik zeggen laat die vakken vervallen en vul die tijd op met ander belangrijke zaken des levens, die ik hierboven al genoemd heb. Wellicht ontbreken er nog een aantal of zijn andere belangrijker. Dat moet iemand anders maar uitzoeken.

Diverse bronnen zeggen dat de grootste problemen van de huidige tijd zijn; slechte voeding, gebrek aan beweging, eenzaamheid en stress. Er is veel informatie beschikbaar hoe deze problemen op te lossen en mij lijkt de middelbare school een goede tijd om dit te doceren. Veel mensen zeggen dat er niets te doen valt aan stress maar nu blijkt dat je er binnen 3 minuten al iets aan kunt doen gaat die vlieger dus mooi nooit meer op. En voor voeding heb je natuurlijk de schijf van vijf, maar als dit niet goed werkt is er ook keto, paleo en langzame koolhydraten a la Tim Ferriss. Het hoeft niet allemaal tot in diepgang uitgelegd te worden, maar om een aantal onderwerpen onder het licht te houden en je diverse opties voorlegt geeft het inzicht dat je kunt kiezen wat voor jou het best werkt en dat er veel mogelijkheden zijn om je leven te leiden. Vooral het idee dat je er zelf invloed op het is redelijk fijn.

En in 3 minuten van veel naar weinig stress blijft indrukwekkend!!!


Link naar de begeleidde tapping: https://www.youtube.com/watch?v=02bN4JFx10Y

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Joost

Actief sinds 15 Juli 2021
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 8905

Voorgaande reizen:

13 December 2021 - 31 Januari 2022

natuur

15 Juli 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

15 Juli 2020 - 15 Juli 2020

Korte levensloop van de auteur

22 Juni 2019 - 01 Augustus 2019

Argentinie

Landen bezocht: