Meditatie: voor wat licht in de duisternis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Joost Arendonk - WaarBenJij.nu Meditatie: voor wat licht in de duisternis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Joost Arendonk - WaarBenJij.nu

Meditatie: voor wat licht in de duisternis

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

27 December 2021 | Nederland, Nederland

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad en dat de laatste loodjes van het jaar niet al te zwaar worden. Ik heb al eerder een blogpost over mediteren geschreven die te vinden is onder mijn eerste reis en dan als titel: Mediteren het is niet wat je denkt. Ik vond 2 interessante hulpbronnen hiervoor die ik toch nog even mee wil geven zo voor het einde van het jaar. Omdat ik denk dat mediteren een game-changer is wilde ik deze hier op mijn blog zetten. Dit wordt voor de komende tijd de laatste post over een dergelijk onderwerp. Daarna houd ik het weer gewoon bij verhalen over de natuur en reizen.
Voor iedereen die een beetje overweldigd is de laatste tijd door al de veranderingen biedt de app headspace nu een gratis probeersel aan van 14 dagen. Hier kun je onder andere beginnen met de basis van 3 minuten mediteren. Ook al oefen ik al 6 jaar, nu ben ik weer begonnen met de basis. Leraar Andy heeft de meest relaxte stem die je jezelf voor kunt stellen.

Het tweede hulpmiddel is het handboek voor meditatie. Dit is het beste boek wat ik heb kunnen vinden over dit onderwerp. Het is allesomvattend.
Mocht iemand hem willen lenen of een keer in komen zien dan heb ik nog een exemplaar liggen hier in Galder. Het is een boek van 670 pagina’s en kost een godsvermogen (in ieders geval in verhouding tot mijn inkomsten  )

Okee, dat was het dus qua hulpbronnen. Dan houd ik er nu verder mee op voordat mensen gaan denken dat ik een hippie ben (daar douche ik veel te graag voor :)

Link naar headspace website
https://www.headspace.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Joost

Actief sinds 15 Juli 2021
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 8863

Voorgaande reizen:

13 December 2021 - 31 Januari 2022

natuur

15 Juli 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

15 Juli 2020 - 15 Juli 2020

Korte levensloop van de auteur

22 Juni 2019 - 01 Augustus 2019

Argentinie

Landen bezocht: